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I modified several things for my 2IS. [車関連]


Recently, I modified several things for my 2IS. :D
This is the first time for me to modify externals of my 2IS.
最近、myISにいくつかのカスタマイズを行いました!(^^)
外観を弄るのはこれが初めてです。

The first, I changed brake pads to TOM'S Performer for front brakes.
A standard brake pads put out a lot of dust. TOM'S pads can keep clean wheels. :-)
先ず、フロントブレーキのパッドをTOM'Sに変更しました。ノーマルのパッドは多くのダストを出しましたが、TOM'Sはホイールをキレイに保ってくれます。

The next, I changed tail-paipes to HONDA S2000's paips. It is bigger than standard and gives more dynamism.
次に、マフラーカッターをホンダのS2000のものに変えました。標準より大きく、迫力が増します。

Compare with standard and S2000's.
ノーマルとS2000との比較です。

The above is a standard, and the under is S2000.
上がノーマルで、下がS2000です。

A dynamism of rear view improved, didn't it ? :-)
リヤビューの迫力が増したでしょ! (^^)

And the last, I changed wheels to BBS ! :D
そして、ホイールをBBSに変えました~!


How do you think them ?
どお?(^^)


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D-Range Paddle Shifter 2.0 [車関連]

I was using the D-Range Paddle Shifter made by 8-bit CPU basis (Here, and here). However, this basis had a heat trouble and becomes unstable when a hot day. So, I decided to recreate this device by other way.
8bit CPUで作ったDレンジパドルシフト(ココココ)を使っていましたが、熱の問題を抱えていて、暑い日などには動作が不安定になっていました。そこで、別の方法で作り直すことにしました。

This is the finished substrate and is using the timer relay without CPU.
出来上がった基板です。CPUは使わず、タイマーリレーを使っています。

Checking a behavior before installing in my 2IS. Behavior seemed to be OK.
ISに装着する前の動作確認です。動作はOKのようです。

Putting it in the case and connecting to wire.
ケースに入れ、コネクタを接続します。

comparing previous unit and current unit. Its small !
前のモノとの比較です。 だいぶ小さくなりました!

And installing to my 2IS.
そしてISへ装着です!

When I pull the paddle, the mode changes to S-mode though the shift lever is at D-range. And, when I pull both paddles or 3 minutes pass with nothing, the mode returns to D-range automatically.
パドルを引くと、シフトレバーがDレンジにあっても、Sモードに入ります。そして、両方のパドルを引くか、何もしないで3分が経過すると、Dレンジに自動復帰します。

This is very convenient, when I use engine brake many times!
エンジンブレーキを多用する時など、とても便利です!


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A car magazine's interview [車関連]

It's been a long time since I updated last time.
久しぶりの更新です!
A week ago Sturday, I went to here to be covered from a car magazine.
先週の土曜日、とある雑誌の取材を受けるため、ここに行ってきました。
.
And I drove this car.
そしてこのクルマを運転しました。

This car is one of the demo car of TOM's. It has a lot of special parts !
The demo car is IS250Ver.S and has TEC2(tuned computer), Barrel Muffler, Advox damper, IS350's brake caliper and 19ich wheels, etc.
I drove this car and was interviewed the feeling about defference between the demo car and normal car (my 2IS).
TOM'sのデモカーの1台で、多くのパーツが付いています。TEC-Ⅱ、バレルマフラー、Advox、350のキャリパー等々が IS250 Ver.S に装着されています。
このデモカーをドライブし、ノーマル車(つまり僕のISね)との違いをインタビューされた訳です。

About the difference, please be looking forward the magazine that is the SEDAN MEISTER September 2007 will be released at 15th August.
その違いについては、8月15日発売のセダンマイスター誌9月号を楽しみにしてくださいね!

Well, that day, many 2IS's ownars got gather to see the demo car.
さて、当日は例によって、ミニオフ会が開かれたのでした。

This 2IS is the guy's. Angel eyes is too cool !!
これは、あの方のISなのですが、イカリングがカッコ良すぎですね~!!


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Joined GS meeting [車関連]

I joind GS owners meeting yesterday for some reason. Acutually, The meeting place was my dealer.
昨日はナゼか、GSのオフミに参加して来ました。開催場所は、実はMyDでした。

14 GS and IS got together. Actually, 2IS is only one, its my 2IS.
14台のGSとISが集まったのですが、実はISは僕のだけでした。

This was my first time, I joined not IS meeting.
IS以外のオフミに参加したのは初めてです。

These GS and IS are the same color, but it seemed to be different color a little bit. Why ??
これは同じ色(ブルーイッシュ)のGSとISなのですが、ちょっと違う色に見えます。なぜ??

GS guys were very good person. So, I could spend happy time.
GSな方々はとても良い方々で、大変楽しく過ごす事ができました。

Thank you GS guys and LEXUS staffs !
GSの皆さん、ありがとうございました。LEXUSスタッフの皆様もありがとうございました


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Noise Filter [車関連]

Sometimes, when I listen to iPod in my 2IS, a noise come from alternator. A noise is not loudly. But when a quiet music or between the numbers, I'm worried it. So, I tried to install the noise filter.
iPodをISに接続して聞いていると、時々、オルタネータノイズが聞こえてきます。ノイズはそれ程大きくないのですが、静かな曲や、曲間の無音時に気になります。そこで、ノイズフィルターを試してみました。

Installing was very easy. It only set into audio line.
装着はとても簡単でした。音声ラインに割り込ませるだけです。

In fact, a noise was reduce. However, it is not perfect. When the level of volume is high, around 40, a noise occure.
I will not set such level, so I will probe this.
実際、ノイズは減りました。しかし完全ではありません。40近くまでボリュームを上げると、ノイズが発生します。
まぁ、そんなにボリュームを上げる事はないので、これで様子を見ることにします。


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Changed door light to LED [車関連]

I changed door light to LED, Luxer-1.
ドアカーテシランプをルクサー1のLEDに変更しました。

I scraped Luxer-1 to fit for door light assy a little and tighten it by nylon cable tie.
先ず、ルクサー1をランプアッシーにフィットさせるために少し削り、タイラップで締め付けました。

The right side is befor installing Luxer-1, and the left side is after.
右がルクサー1装着前、左が装着後です。

And I installed to my 2IS.
で、ISへ装着!

This LED is very bright! :D 
このLED,かなり明るく光ります!


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LEXUS IS Owners Meeting [車関連]

I went to LEXUS IS Owners meeting last Saturday.
I met my friend on the way.
From left, TimeMachine-san(350S), Macky-san(250S), and I(250L).

先週の土曜日、LEXUS ISのオーナーズミーティングに行って来ました。
先ずは途中で、たいむましんさん、Mackyさんと合流です。

At the meeting place, More than 90 IS gathered!!

ミーティング会場には、90台以上のISが勢ぞろい!

This is IS45, TOM'S demo car.
これはTOM'Sのデモカー、IS45 です。

Emblem was changed to IS45.
エンブレムも変更されています。

Front wheel. TOM'S brake calliper were set up. I think this calliper is not released, so far. I have a strong interest in this calliper.
TOM'Sのブレーキキャリパーが装着されていました。このキャリパーは、多分、未発表のモノと思います。すごく興味アリです!

Rear wheel.

And engine room. Oh! There were super charger !!!
そして、エンジンルーム。そこにはスーパーチャージャーが!!

This is a day-time light of Motcyan-san's own making. So cool !
こちらは、MotcyanさんDIYのデイタイムライトです。カッコイイですね!

I was very happy to meet many IS owners. Thanks a lot everybody!
I'm looking forward to  meeting next time.
多くのISオーナーにお会いできて本当にHappyでした。皆さんありがとうございました!
またの機会を楽しみにしています。

BTW, When I was on a way home. I could have a experience about effect of TOM'S brace bar that was installed last month. It gave my 2IS excellent stability on a high-speed curve.
帰り道のこと、先月装着したTOM'Sのサスペンションブレースの効果を体験する事ができました。高速コーナーでの安定性は素晴らしかったです!


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Installed GS's illumination lamp [車関連]

I installed GS's illumination lamp into door handle. There is already slit hole at the IS door handle. Can you see the slit hole from this picture?
GSに装備されているドアハンドルのイルミランプを装着しました。ISのドアハンドルには既にスリット状の穴が空いています。その写真ですが、判りますか?

I installed illumination at here. ここにイルミランプを組み込みました。
This is a door handle assy of IS. これはISのドアハンドル・アッセンブリです。

View from above. 上から見たところ。

I installed GS's illumination lamp assy at here. The assy was perfectly matched ! :D
ここにGSのイルミランプアッセンブリを装着します。完璧にピッタリはまります!(^^)

I put it back into inside of door panel. そしてドアパネルに戻します。

And, This is the finish. The lamp is lighting white.
そして完成です。ランプが白く光っています。

This illumination lamp is lighting with foot lamp. At the night time, you will be able to recoginize the place of the door handle easily ! :D
このイルミランプはフットランプと連動して光ります。夜間、ドアハンドルの位置が良く判ります!(^^)/


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Install LS's security lamp to my 2IS. [車関連]

Finally, I got it !! (^^)v
Last time, I gave up to install the LS's security lamp to my LEXUS IS. After then, I considered how to install it day after day. And, I could install it Today.
やっとできた!(^^)v
前回はギブアップに終わったmyISへのLSのセキュリティーランプの移植です。その後、あれこれ毎日考えていましたが、今日、何とか装着できました。
At 1st, I drilled a hole 8mm. It took a lot of courage to do this. There was no going back....
まず最初に8mm径の穴を開けました。大変勇気のいる作業です。もう後戻りできません。。。

I installed LS's security lamp shown as bellow.
セキュリティランプはこのように装着しました。

And, this is the finished. そして完成です。

This lamp is highly visible. So, I think the security level will increase ! :D
このランプはとても良く目立ちます。セキュリティレベルも上がったと思います。(^^)/


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I tried to install LS's security lamp for my IS. BUT,,, [車関連]

This is a security lamp of LEXUS LS. I thought I was going to install this on my 2IS.
LSのセキュリティランプです。コレをISに装着しようと考えていました。

And this is assembly parts of that.
これがそのアッセンブリパーツです。

As preparation, I modified lamp assy because I don't have connector.
コネクターが無いので、ランプは加工を施しました。

I removed front door panel.
フロント・ドア・パネルを外しました。

You can see a line at the hole of speaker. This is from body side for security signal.
スピーカーの取り付け穴から出ている線は、車体側から来ているセキュリティーの信号線です。

BUT!!! A problem happen here !!
The thickness of panle is 16.3mm. OMG!! This panel is too thick to install LS security lamp !!
しかし、ここで問題が!!!
パネルの厚さが16.3mmもあって、LSのセキュリティランプを装着するには厚すぎるのです!!

As you can see, a bracket of security lamp can not be installed here...
この通り、セキュリティランプ用のブラケットをここに装着する事ができません。。。

Another LED I readied instead of LS's parats also can not be installed here...
LSのパーツがダメだった場合に備えて用意していたLEDも、この通り、装着は無理です。。。

So, I gave up this time.
I have to be more considering.... What should I do...
で、今回のところは諦めました。。。
更なる検討が必要です。。。さて、どーしよう?


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