D-Range Paddle Shifter 2.0 [車関連]
I was using the D-Range Paddle Shifter made by 8-bit CPU basis (Here, and here). However, this basis had a heat trouble and becomes unstable when a hot day. So, I decided to recreate this device by other way.
8bit CPUで作ったDレンジパドルシフト(ココ と ココ)を使っていましたが、熱の問題を抱えていて、暑い日などには動作が不安定になっていました。そこで、別の方法で作り直すことにしました。
This is the finished substrate and is using the timer relay without CPU.
出来上がった基板です。CPUは使わず、タイマーリレーを使っています。
Checking a behavior before installing in my 2IS. Behavior seemed to be OK.
ISに装着する前の動作確認です。動作はOKのようです。
Putting it in the case and connecting to wire.
ケースに入れ、コネクタを接続します。
comparing previous unit and current unit. Its small !
前のモノとの比較です。 だいぶ小さくなりました!
And installing to my 2IS.
そしてISへ装着です!
When I pull the paddle, the mode changes to S-mode though the shift lever is at D-range. And, when I pull both paddles or 3 minutes pass with nothing, the mode returns to D-range automatically.
パドルを引くと、シフトレバーがDレンジにあっても、Sモードに入ります。そして、両方のパドルを引くか、何もしないで3分が経過すると、Dレンジに自動復帰します。
This is very convenient, when I use engine brake many times!
エンジンブレーキを多用する時など、とても便利です!
コメント 0